December 21, 2018  |  Updated February 21, 2019

RT’s Broadcast Violations: Top Takeaways

By Ben Nimmo
The logos of Ofcom and RT. (Source: Ofcom / RT)

On December 20, the United Kingdom’s Office of Communications, the country’s telecommunications industry regulator more commonly known as “Ofcom,” found Kremlin broadcaster RT guilty of violating impartiality rules seven times in a six-week spell and raised the possibility of sanctions.

State-funded RT has claimed that it is editorially independent, but its Editor-in-Chief, Margarita Simonyan, has previously compared it to the Russian Army and spoken of it as “waging the information war” against the West. Ofcom’s ruling provided detailed evidence of repeated violations of journalistic standards on issues of core concern to the Kremlin, suggesting how that “information war” is conducted.

Read more

Sign up for more information